EKSPERIMENTAL COOKING? yikes.
My sista and mama, sibuk last week mahu start hantar berniaga their kuih pagi2 with kak kuds. Best sgt tgk effort diorg, Cos mmg mama gemar sgt cooking these days, and A++ lak tu. My sist lak, anything yg she wants to cook or baked lately nih, tanya je hubby dia, abg norman akan bagi recipe, and alhamdulillah menjadi lakbila kakak buat... I would say, setakat ini, bila kami hidang our dessert, ppl would fall in love dgn Puding Caramel mama, and Popia sardine kakak.. even i just love them myself too. Ilut, liza, siva, iqram, kak kuds semua pun suka pudding mama kan? I wish them luck in their usaha, wanita bercareer yg kebosanan di rumah..., and hopefully they'll all happy in the end. Actually mama n kakak ni more or less, lebih kepada nk bersedekah,
Hurm, so apa kisah michik lak? ahahaha... bila diorg bersemangat nk berniaga, ... ME MYSELF AND I.. mana leh tak nyebok jugak.. I pun masukkan lah menu i dlm tu.. I asked my sist to tanya abg norman, on how to make Popia otak2.. and she did got it frm Abg Norman, tp mak aih, remeh na recipe nye... :)
when we wanna buy perkakas semalam, i changed plan, i ckp better not what otak2 tenggiri, cos siapa rajin nk buang tulang? might as well kita wat otak2 udang... and we did bought udang besar.. Ha, then ptg tu i pun nolong cos ini menu yg i mintak kan?
siang tu I ke Balai Polis... ahahaa.. settle warran! *lega settle satu hal duniawi~... so ptg tu, kat rumah kami mula dgn EXSPERIMEN kami... debar... campak ini, campak itu, wahaha.. actually in my family, me n abg norman je yg gila makan otak2 kat mana2, plg suka kat One utama...bestnya mama n kakak makan ala kadar aje, "syok ar, tak ramai org berebut ngn i" hehehe..... tetap it is my fav dish, just like kopok lekor..
So, blender nye blender, garam secukup rasa sket...gula sket, lihatlah DUNIA... I berjaya wat Popia Otak-otak.. cuma tak leh panggil popia otak2.. cos isinya.. i rasa macam satah... Still aku yg belasah habis.. setelah workout petang... sia2 je buang few calories!!! :p ngehehe.
Aite, am damn busy actually, byk tak siap nih, esok cuti, rabu, Korean mai training... but something about today, my own luahan hati... makes me Mellow plak, happy mndgr suara hati sumone tapi sedih sgt sebenarnya..tuhan shj yg tahu,.,. Action is Larger than word kan.. takpe, i wish him all the happiness in the world. asalkan dia bahagia..!! peace out, spread love! Apepun.. mencatit sket tentang otak2 smlm ni, kasi wa senyum sket now :).. aite, gtg.. masuk keje balik... meeting.. abah kristian i panggil! chow..
salam
love,
erwina






0 comments:
Post a Comment